Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav Instruktivní, konstruktivní a konektivistické edukační prostředí Současné pojetí a nástroje konstruktivní výuky Konstruktivní výukové aplikace Projektové metody a výukové projekty Virtuální prostředí a současný vývoj eLearninguMetodické aspekty realizace konstruktivních metod edukace Semestrální práce reflektující získané znalosti probírané problematiky
Předmět navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy, zvláště pak na příslušné tematické celky z Edukační technologie. Předmět se zaměřuje na aktuální vývoj vzdělávacích technologií, především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod.
V souladu s převažující didakticko metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založeným na využití ICT. Snahou je celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.