ALGORITMICKÉ MYŠLENÍ, INFORMATICKÉ MYŠLENÍ nové RVP ZV v oboru Informatika
ZPŮSOBY ZAČLEŇOVÁNÍ ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ DO VÝUKY, DO ŠVP; NOVÉ RVP A MOŽNOSTÍ IMPLEMENTACE ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ DO VÝUKY ŽÁKŮ NA ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLE soutěže a další informační zdroje zabývající se algoritmickým myšlením
DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY PRO ROZVOJ ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ online prostředí (např. CodeCodr, Code.org) virtuální prostředí (např. Kodu, Minecraft) propedeutické programovací jazyky (např. Scratch, Make Code) robotické programovatelné hračky (např. ozobot, beebot, bluebot, inobot)
V případě online výuky bude potřeba instalace různých prostředí.
Předmět se orientuje do oblasti algoritmického myšlení a jeho rozvoje na základní a střední škole bez využití didaktických prostředků a s využitím konkrétních programovacích prostředí nebo robotických hraček. Takto volené didaktické prostředky by měly být přizpůsobeny věku a kompetencím žáků.
Z tohoto důvodu jsou využívána různá prostředí, přístupy i možnosti rozvoje informačního a algoritmického myšlení. Předmět navazuje na oborové předměty zaměřené na algoritmizaci a programování z bakalářského i navazujícího magisterského studia a studenti jsou vedeni nejen k osvojení propedeutických programovacích zařízení, ale i k rozvoji didaktických dovedností v této oblasti (didaktika programování).