Charles Explorer logo
🇬🇧

Analysis of educational results

Class at Faculty of Education |
OKNI3I034B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Témata předmětu Analýza výsledků výuky:

Proměny ve vzdělávacím prostředí, subjektivita v pedagogickém pozorování a hodnocení;

Hodnocení a sebehodnocení žáka, autonomie; podporující výukové metody, formativní výuka a hodnocení;

Didaktické informace a pedagogická data – zpracování a kvalitativní přístupy k analýze dat, informační význam hodnocení;

Možnosti hodnocení žáka, strukturované hodnocení, kriteriální hodnocení, škály, známky, klasifikace;

Didaktické testy a jejich specifika;

Třídní klima, sociometrie; Portfolia (žákovské a učitelské), elektronické portfolio, technologická řešení;

Programové aplikace pro zpracování dat;

Informační systémy, administrativní systémy školy, pedagogický informační systém;

Školní informační systémy a práce s daty.

Annotation

The subject deals with selected topics related to the field of feedback teaching information and the creation of conditions for their effective creation and processing. The aim of the subject is to create a systemically comprehensive view of the issue of the analysis of educational information in students, to inform about current informative and formative educational methods and the possibilities of adequately conducted teaching, to teach them to use selected analytical methods of pedagogical data processing.

Key topics of the course Analysis of teaching results include: Changes in the educational environment, subjectivity in pedagogical observation and evaluation; Pupil assessment and self-assessment, autonomy; supportive teaching methods, formative teaching and assessment; Didactic information and pedagogical data - processing and qualitative approaches to data analysis, informative value of assessment; Pupil assessment options, structured assessment, criterion assessment, scales, marks, classification; Didactic tests and their specifics; Classroom climate, sociometry; Portfolios (student and teacher), electronic portfolio, technological solutions; Software applications for data processing; Information systems, school administrative systems, pedagogical information system; School information systems and work with data.