Obsahově se předmět orientuje na: algoritmické myšlení, informatické myšlení a jejich rozvoj, specifika syntaxí, jazyků, algoritmických konstruktů a filozofických přístupů k prostředím a jazykům, které byly vytvořeny pro edukaci žáků, témata pro rozvoje matematické gramotnosti prostřednictvím programovacích jazyků pro žáky.
Tyto prostředky a prostředí pro rozvoj algoritmického, kreativního myšlení a řešení problémů (na základní a střední škole) jsou představovány v závislosti na svých specificích, metodách programování a možnostech zařazení do edukačního procesu. V rámci předmětu se student seznámí s různými online prostředími, virtuálními světy, či programovací jazyky (Scratch, MakeCode, Kodu, aj. dle aktuální nabídky programovacích prostředí a programů) a jejich možnosti v předmětu Matematika.
Posláním předmětu je seznámit studenty s blokovými i textovými programovacími jazyky, které se využívají v edukační praxi pro rozvoj algoritmického myšlení u žáků. Obsahově se předmět orientuje na specifika syntaxí, jazyků, algoritmických konstruktů a filozofických přístupů k prostředím a jazykům, které byly vytvořeny pro edukaci žáků (Scratch, MakeCode, Kodu, aj. dle aktuální nabídky programovacích prostředí).
Předmět si klade za cíl rozvíjet studentů algoritmické, logické a kreativní myšlení, či strategie řešení problémů prostřednictvím různých edukačních programovacích jazyků s orientací na matematická témata.