· Vzdělávací politika jako součást veřejné politiky a vědecká disciplína - základní pojmy a subjekty vzdělávací politiky; funkce a principy vzdělávací politiky
· Vzdělávací politika v České republice - vazba na společný evropský edukační prostor, podpora národních zájmů; vliv orgánů EU a doporučení pro vytváření regionální vzdělávací politiky
· Strategické dokumenty - "vize a horizont 2020"
· Hlavní směry vzdělávací politiky - posílení relevance a prestiže školy a školního vzdělávání; odstraňování slabých míst vzdělávacího systému; ověřitelné standardy jako předpoklad zajišťování kvality výuky; role učitelů a manažerů škol a školských zařízení; další vzdělávání / vzdělávání dospělých
Předmět se zabývá aktuálními problémy vzdělávací politiky především jako součástí veřejné politiky. Vychází ze stávající úrovně poznání vzdělávací politiky jako vědecké disciplíny.
Cílem je pochopení a upřesnění významu jednotlivých subjektů vzdělávací politiky a nalezení vztahů mezi nimi.