\r\n
\r\n","inLanguage":"cs"},{"@type":"Syllabus","text":"\r\n
1) Definition of key terms, selected theories.
\r\n2) Historical perspective on school discipline, contemporary disciplinary situation in schools.
\r\n3) Increased aggression in children, factors contributing to behavior problems.
\r\n4) The selected types of problem behavior in schools.
\r\n5) School behavioral interventions and strategies.
\r\n6) Classroom management.
","inLanguage":"en"}]}1) Definice nekázně a rizikového chování žáků, vybrané teorie.
2) Historie a současný stav nekázně ve školách.
3) Agresivita u dětí a obecné příčiny nekázně.
4) Analýza jednotlivých projevů školní nekázně.
5) Kázeňské prostředky a strategie.
6) Problematika řízení třídy.
Kurz studenty seznamuje s problematikou vybraných výchovných problémů ve školách a rizikového chování mládeže v širším kontextu společenského vývoje (historický pohled na školní nekázeň, současná společnost a rizikové chování mládeže, vybrané výchovné problémy a jejich bližší specifikace), příčinami agresivity u dětí a mládeže, faktory ovlivňujícími školní nekázeň žáků a teoretickými východisky problémového chování u dětí a mládeže. Kurz studentům též představuje širokou paletu kázeňských prostředků a současné systémové přístupy a strategie řešení školní nekázně.