1. Vzdělávání dospělých, základní pojmy a vymezení, andragogika, androdidaktika, celoživotní učení. Formální, neformální a informální vzdělávání. Odborná základna a andragogický výzkum.
2. Účastník vzdělávání dospělých, jeho vzdělávací potřeby a motivace, diagnostika přístupů k učení. Typologie problémových účastníků a komunikace s nimi.
3. Lektor dalšího vzdělávání, osobnostní předpoklady, kompetence, kvalifikační standard.
4. Druhy a oblasti dalšího vzdělávání (občanské, zájmové, odborné). Instituce pro vzdělávání dospělých např. soukromé organizace, podniky, školy, NNO.
5. Struktura a projektování výukové lekce vzdělávání dospělých.
6. Pedagogicko-psychologická východiska a specifika vzdělávání dospělých.
7. Specifické metody vzdělávání dospělých, didaktické principy. Hry pro dospělé.
8. Internetové zdroje ve vzdělávání dospělých, MOOC, online kurzy, analýza výhod a limitů.
9. Modelové situace ve vzdělávání dospělých, jejich reflexe a analýza.
10. Prezentace plánů výukových lekcí, společná zpětná vazba.
Předmět přináší orientaci v obsahovém a teoretickém vymezení vzdělávání dospělých, uvádí východiska pro porozumění lektorům i účastníkům vzdělávání, zabývá se analýzou praktických zkušeností s různými lektorskými formami a metodami ve vzdělávání dospělých.