1. Příprava na praxi - výběr instituce (výuka pedagogiky, konzultce s vedoucím praxe), stanovení časového plánu. 2. Konání praxe - rozpis náslechů u provázejícího učitele, písemné záznamy z náslechů, rozbory s provázejícím učitelem, p říprava a realizace vlasní výuky.
Aktivity studentů ve škole: zaměřené náslechy vyučovacích hodin (obsah, komunikace a strategie výuky), analytické rozbory s provázejícím učitelem příprava a realizace vlastní výuky, rozbory s provázejícím vyučujícím analytické rozbory vyučovaných hodin studentem s provázejícím učitelem, pedagogy fakulty a se spolužáky zpracování portfolia z praxe, společná reflexe na závěrečném semináři z praxe, prezentace jedné odučené hodiny pedagogiky, příležitosti a rizika popisované studentem, tak i provázejícím učitelem z praxe.
Předmět se skládá ze dvou fází. V první fázi studenti plánují a následně realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu a nebo vzdělávání.
Vycházejí přitom z teoretických poznatků získaných během předešlého studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a zaznamenají detailní rozbor jejich činnosti.
V druhé fázi vyučující hodnotí činnost jednotlivých studentů na základě prezentací portfolií a formulují doporučení pro další pedagogické působení.