Charles Explorer logo
🇬🇧

Research Metodology II. (quantitative)

Class at Faculty of Education |
OKNS1S121B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.      Východiska a principy pedagogického výzkumu (výzkum kvalitativní, kvantitativní, smíšený design pedagogického výzkumu).

2.      Věda, paradigmata, teoretické metody vědy, induktivní a deduktivní postupy.

3.      Téma-problém-výzkumná otázka.

4.      Konstrukty a pojmy, role hypotéz, validita výzkumu.

5.      Typy základních výzkumných plánů, porovnání kvalitativních a kvantitativních postupů.

6.      Etické aspekty výzkumu.

7.      Výběr výzkumného vzorku. Techniky a nástroje k získávání kvantitativních dat, reliabilita.

8.      Interpretace výsledků analýzy dat. Shrnutí výsledků do závěrečné zprávy. Prezentace výsledků výzkumného šetření.

9.      Konzultace vhodného metodického postupu pro vlastní diplomovou práci.

Annotation

The course prepares students for self-contained implementation of pedagogical mixed research with an emphasis on quantitative methods in connection with diploma thesis project. The subject is focused on developing students' ability to formulate a research problem, to set objectives of a research, to choose adequate procedures and methods of processing, to consider the character of outputs, benefit and possibilities of using the results.

The principles of qualitative and quantitative research, paradigms, theoretical methods of science, inductive and deductive procedures and ethical aspects of research are presented. Comparing qualitative and quantitative approaches to solving research problems in special education.

Practical application of theoretical knowledge reflects the student's objectives of the diploma theses.