Tematické vymezení předmětu:
1. Žáci - cizinci ve školách v ČR z hlediska zastoupení zemí původu a kulturních specifik. Školská legislativa a práva žáků z etnických menšin.
2. Žáci s odlišným mateřským jazykem a jejich speciální vzdělávací potřeby. Podpůrná opatření podle platné legislativy. Metodika zapojení žáků z etnických menšin do vzdělávání.
3. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb a poradenské služby u žáků z etnických menšin.
4. Jazyková vybavenost žáků z etnických menšin a související dopady do vzdělávání. Etnolekt u romských žáků. Diskriminace, disproporční zastoupení žáků z etnických menšin ve vzdělávacích programech.
5. Multikulturalismus a multikulturní vzdělávání v rámcových vzdělávacích programech a ve školní praxi.
6. Neziskové organizace aktivní v oblasti podpory žáků z etnických menšin.
The subject is focused on the specifics of education of pupils from ethnic minorities and pupils - foreigners, the issue of discrimination of ethnic minorities in education. Attention is also paid to language barriers in the education of theese pupils, the issue of diagnosing special educational needs of pupils from ethnic minorities and to the topic of multiculturalism in education.