Tematické vymezení předmětu: 1.Žáci - cizinci ve školách v ČR z hlediska zastoupení zemí původu a kulturních specifik. Školská legislativa a práva žáků z etnických menšin.2.Jazyková vybavenost žáků z etnických menšin a související dopady do vzdělávání. Etnolekt u romských žáků. 3.Žáci s odlišným mateřským jazykem a jejich speciální vzdělávací potřeby.
Podpůrná opatření podle platné legislativy. 4.Metodika zapojení žáků z etnických menšin do sociálního kolektivu třídy a do vzdělávacích procesů. 5.Diskriminace, disproporční zastoupení žáků z etnických menšin ve vzdělávacích programech.6.Multikulturalismus a multikulturní vzdělávání v rámcových vzdělávacích programech a ve školní praxi. 7.Neziskové organizace aktivní v oblasti podpory žáků z etnických menšin.
The subject is focused on education of pupils - foreigners, pupils with different mother tongue and pupils from ethnic (national) minorities in Czech schools, attention is also paid to diagnostics of educational needs of these pupils and to general support of multiculturalism in school environment.