Charles Explorer logo
🇨🇿

Metodiky inkluzivní pedagogiky

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKNS3S108A

Sylabus

Obsah a tématické členění výuky:

Dialogizace výuky, aktivizace žáků v procesu učení.

Organizace času a úpravy prostředí pro výuku heterogenních tříd, využití diversity žáků.

Kooperace a skupinové práce žáků se SVP.

Inkluzivní postupy rozvoje sociálních kompetencí žáků v demokratické společnosti/ škole.  

Anotace

Cílem předmětu je představit studentům vzdělávání s využitím inkluzivní didaktiky. Studentům budou podrobně a názorně představeny postupy individualizace a diferenciace úkolů a kooperativní učební procesy dle principů konstruktivní vícedimenzionální didaktiky. Účastníci se na příkladech naučírozlišovat funkční a nefunkční skupinové kooperace žáků ve třídě, učební strategie založené na tvorbě prekonceptů, využití kognitivních stylů žáků, metakognitivní strategie.

Seznámí se s možnostmi uspořádání třídy a podnětného prostředí ve škole pro realizaci řízených činností v malých i větších žákovských skupinách. Naučí se identifikovat bariéry v prostředí školy, které brání individualizaci a diferenciaci učebních činností, a plánovat učební strategie, které vycházejí ze znalostí individuálních vývojových zvláštností žáků a v postupných krocích rozvíjejí žákův potenciál k učení.