Obsah:
1. Základní terminologie vztahující se k problematice jednotlivých cílových skupin ve školním věku
2. Iinkluze, inkluzivní (společné) vzdělávání, školní poradenské pracoviště, školský poradenský systém
3. Inkluzivní didaktika, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů v inkluzivním prostředí školy a školách
4. Strategie hodnocení v inkluzivní škole.
5. Poradenský systém v legislativě
6. Školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty.
7. Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním (tělesné, mentální postižení, PAS, specifické poruchy učení a chování), základní nástroje diagnostiky
9. Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním (sluchové, postižení, narušená komunikační schopnost), základní nástroje diagnostiky
Cílem kurzu je osvojit si základní znalosti, přístupy a strategie ve vzdělávání a diagnostice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy a prostředí škol zřízených podle §16 a odst. 9. Specifikovat osobnost žáka a jeho variabilitu vývoje ve školním věku.
Student bude aplikovat teoretické poznatky z pedagogiky jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami do pedagogické praxe, osvojí si intervence a speciálně pedagogickou diagnostiku.