Charles Explorer logo
🇨🇿

Speciální pedagogika školního věku

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKNS3S109A

Sylabus

Obsah:

1.      Základní terminologie vztahující se k problematice jednotlivých cílových skupin ve školním věku

2.      Iinkluze, inkluzivní (společné) vzdělávání, školní poradenské pracoviště, školský poradenský systém

3.      Inkluzivní didaktika, požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů v inkluzivním prostředí školy a školách

4.      Strategie hodnocení v inkluzivní škole.

5.      Poradenský systém v legislativě

6.      Školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty.

7.      Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním (tělesné, mentální postižení, PAS, specifické poruchy učení a chování), základní nástroje diagnostiky

9.      Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním (sluchové, postižení, narušená komunikační schopnost), základní nástroje diagnostiky

Anotace

Cílem kurzu je osvojit si základní znalosti, přístupy a strategie ve vzdělávání a diagnostice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy a prostředí škol zřízených podle §16 a odst. 9. Specifikovat osobnost žáka a jeho variabilitu vývoje ve školním věku.

Student bude aplikovat teoretické poznatky z pedagogiky jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami do pedagogické praxe, osvojí si intervence a speciálně pedagogickou diagnostiku.