Charles Explorer logo
🇬🇧

Special Education of Adults and Seniors

Class at Faculty of Education |
OKNS3S117A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah: Obsah:

1.      Vliv zrakového postižení na osobnost jedince. Poslání center na podporu studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na vysoké škole.

2.      Speciálně pedagogické poradenství pro osoby se zrakovým postižením – poradenství pro občany starší 15 let.

3.      Celoživotní vzdělávání, vzdělávání dospělých v kontextu zdravotního postižení – vymezení, trendy, formální a neformální vzdělávání dospělých.

4.     Tranzice ze školy do dospělosti. Pracovní uplatnění jedinců se zdravotním postižením – individuální a společenský význam. Úloha a opatření státu v podpoře jedinců se zdravotním postižením ve světě práce, právní rámec ČR. Podporované zaměstnávání jako princip a metoda.

5.     Fenomén dospělosti. Biologické, právní a psychosociální a pojetí dospělosti v kontextu zdravotního postižení. Sociální role a sociální status dospělého.

6.     Aktuální témata a otázky implementace Úmluvy o právech osob s postižením OSN v ČR a v EU v kontextu dospělosti. Strategické dokumenty týkající se dospělých osob s postižením v ČR a v EU.

7.     Formální a neformální podpora jedinců se zdravotním postižením v období dospělosti a stárnutí. Východiska, principy, poslání a klasifikace sociálních služeb v právním rámci ČR.

8.     Kvalita v sociálních službách. Bezpečí, riziko v sociálních službách, plánování zaměřené na člověka

9.     Podpora sebeurčení jedinců se zdravotním postižením, svéprávnost vers. odpovědnost, omezení svéprávnosti – význam, proces a formy podpory v právní úpravě ČR a v kontextu práce s lidmi s mentálním postižením.

10.   Fenomén rizikové chování u dospělých osob.

Annotation

After successfully completing the course, the student orients himself/herself in the specifics of adolescence and adulthood in the context of helping professions. The student orients himself/herself in the approaches and methods of supporting an adult with a disability from the point of view of the system and practice.

Can explain the legal framework and trends in the given area from an EU perspective.