Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika vyučování na základní škole speciální

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKNS3S120A

Sylabus

Obsah:

Teorie edukace žáků s mentálním postižením, terminologická východiska. Osobnost žáka se středně těžkým, s těžkým a hlubokým mentálním postižením.

Alternativní a augmentativní systémy komunikace využívané u dětí a žáků s mentálním postižením z pohledu poradenského speciálního pedagoga.

Systém vzdělávání, přípravný stupeň, základní škola speciální, střední a celoživotní vzdělávání. Možnosti pracovního uplatnění.

RVP předškolní vzdělávání, RVP pro obor vzdělání základní škola speciální.

Speciálněpedagogická diagnostika se zaměřením na žáka se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením, poruchou autistického spektra a souběžným postižením více vadami z pohledu poradenského speciálního pedagoga, zpracování IVP.

Didaktické zásady, didaktické metody, specifické metody práce, vyučovací formy používané při edukaci na základní škole speciální. Struktura přípravy učitele na vyučovací blok. Specifické didaktické pomůcky používané na základní škole speciální.

Osobnost žáka se souběžným postižením více vadami, osobnost žáka s poruchou autistického spektra.

Metodika výuky čtení a psaní na základní škole speciální.

Terapie používané v rámci poradenských služeb dětí a žáků v rámci poradenského zařízení, specifika edukace.

Legislativa týkající se školské problematiky vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením, poruchou autistického spektra a souběžným postižením více vadami.

Anotace

Cílem kurzu je osvojit si aktuální poznatků ohledně možností diagnostiky a edukace žáků se středně těžkým, s těžkým a hlubokým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami. Akcent bude dán na obsah vzdělávání a na využití speciálních metod a organizačních forem na základní škole speciální.

Studenti by měli získat a osvojit si teoretické znalosti z oblasti osobnosti a edukace žáků se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.