Charles Explorer logo
🇬🇧

Special Educational assassment and intervention I

Class at Faculty of Education |
OKNS3S133A

Syllabus

·         Assessment process and its phases

·         Qualitative diagnostic methods– observation, interview, product analysis

·         Principles of using qualitative assessment methods

·         Principles of counselling

·         Assessment and support of the development of gross and fine motor skills, graphomotor skills and visuo-motor coordination

·         Assessment and support of the development of visual and auditory perception

·         Assessment of laterality

·         Assessment and support of spatial orientation development

·         Assessment of School Readiness

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku (vývojová diagnostika, diagnostika motorických dovedností, vnímání, laterality, prostorové orientace, komplexní diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních (standardizované a nestandardizované testy) a kvalitativních diagnostických metod (pozorování, rozhovor, analýza produktů).