1. Školní věk jedince s postižením, variabilita vývoje žáka se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním či sociálním znevýhodněním ve školním věku;
2. Projevy znevýhodnění ve školním prostředí, odlišnost v běžném školním prostředí – akceptace, nonakceptace;
3. Speciální vzdělávací potřeby, jejich identifikace a variabilita;
4. Školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty žáků se SVP;
5. Stav českého školství z hlediska inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami;
6. Současná školská legislativa;
7. Systém tříd a škol zřízených pro žáky a studenty se SVP;
8. Speciální didaktické pomůcky, technické pomůcky, vybavení učeben;
9. Příprava dítěte s postižením na školu, školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů.
The course focuses on the specifics of the education of pupils with special educational needs in an inclusive school environment and in a school environment specifically set up for pupils with special educational needs.