Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika inkluzivní pedagogiky

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKNS4S022A

Sylabus

Přehled témat:

1. multidimenzionální didaktika – vymezení pojmu, dimenze

2. vztahy a flexibilní týmy/ žákovské skupiny v inkluzivní třídě

3. profil Teacher Education for Inclusion

4. práce s pravidly v kontextu rozvoje inkluzivní kultury školy

5. identifikace individuálních potřeb žáků a jejich podpora

6. inkluzivní (univerzální) design škol a školních tříd

7. metody učení a učební strategie žáka v edukaci (učební spirály atd.)

8. nastavení průběžného hodnotícího systému, kolegiální feedback učitelů

Anotace

Cílem předmětu je představit studentům perspektivy inkluzivní multidimenzionální didaktiky v dimenzích: vztahy ve třídě, flexibilní žákovské skupiny a týmy, inkluzivní hodnoty v třídních a školních pravidlech, příprava podpůrného učebního prostředí a edukačního materiálu, individualizace a diferenciace ve třídě, univerzální design a architektura tříd a škol, supervize a (auto)evaluace inkluzivních postupů. Obsah:

1. multidimenzionální didaktika – vymezení pojmu, dimenze

2. vztahy a flexibilní týmy/ žákovské skupiny v inkluzivní třídě

3. profil Teacher Education for Inclusion

4. práce s pravidly v kontextu rozvoje inkluzivní kultury školy

5. identifikace individuálních potřeb žáků a jejich podpora

6. inkluzivní (univerzální) design škol a školních tříd

7. metody učení a učební strategie žáka v edukaci (učební spirály atd.)

8. nastavení průběžného hodnotícího systému, kolegiální feedback učitelů