Cílem předmětu je zprostředkovat studentům zkušenosti z praktického působení na základních školách, které v rámci společného vzdělávání zajišťují podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných třídách. Studenti budou uplatňovat své teoretické znalosti z přednášek a seminářů a své vlastní zkušenosti žáka/ studenta budou porovnávat s realitou profese učitele ZŠ.
Souvislá praxe na ZŠ bude probíhat ve formě základní orientace a hospitace ve vybraných předmětech a přípravy podpůrných materiálů a inkluzivních aktivit pro žáky. Student pro souvislou praxi volí jednu základní školu, na níž se podrobně seznamuje také s chodem školního poradenského pracoviště.
V průběhu praxe na základě observace a rozhovorů písemně reflektuje náplň práce třídního učitele, školního speciálního pedagoga, metodika prevence, výchovného poradce, školního psychologa, sociální pracovnice dle disponibility těchto pracovních pozic na základní škole. Požadují se vytvořená portfolia ze souvislé praxe na ZŠ a doložení písemných reflexí v Moodle prostředí.