Charles Explorer logo
🇨🇿

Management kvality ve vzdělávání

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKNU1U112A

Sylabus

Hlavní témata předmětu:

Pojetí a definování managementu kvality

Kvalita ve vzdělávání

Indikátory a kritéria kvality ve vzdělávání

Spokojenost žáků jako indikátor kvality ve vzdělávání

Manažerské systémy řízení kvality

Normy ISO

Model excelence EFQM

Další modely hodnocení kvality ve vzdělávání

Efektivita vzdělávacího systému

Kvalita a Česká školní inspekce

Rámcový postup vnitřního hodnocení kvality školy/vzdělávací organizace

Analýza hodnocení výkonnosti

Cvičení:

Témata cvičení a distančních aktivit vycházejí z přednášek.

Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (MS Teams). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí MS Teams, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v MS Teams.

Anotace

Předmět se věnuje problematice managementu kvality v širším kontextu, zabývá se základními principy systémů managementu kvality/jakosti, s hlavními požadavky na systémy managementu podle souboru norem ISO a podle EFQM modelu excelence. Pozornost je dále zaměřena na hodnocení kvality v oblasti vzdělávání na národní i evropské úrovni a na indikátory kvality ve vzdělávání. Využity budou výstupy projektů MŠMT v rámci IPN a doporučení z nich vyplývající pro vzdělávací organizace a další příklady hodnocení v rámci kvality vzdělávání.

Pojednán je management kvality i z pohledu klienta jako účastníka vzdělávání, vzdělávacího produktu i možností zlepšování. V rámci předmětu budou využity interaktivní metody výuky, podporující kritické a strategické myšlení studentů.