Hlavní témata předmětu
1. Poradenský proces v edukačních vědách, interdisciplinarita ve výzkumu a poradenské praxi
2. Andragogické poradenství (podstata, účel, druhy, funkce, cílové skupiny, sociální a ekonomické dopady)
3. Andragogické profesní (kariérní) poradenství (cíl, charakteristika specifik)
4. Poradenské (teoretické) přístupy v andragogickém působení na dospělé
5. Poradenský proces (úrovne, fáze a formy)
6. Metody andragogického poradenství
7. Vztah poradce – klient v poradenském procesu
8. Institucionální základy a management poskytovatelů andragogického poradenství
9. Poradce v andragogickém působení na dospělé (profesní kompetence a etika práce)
10. Europizace poradenství (GUIDANCE), aktuální trendy v teorii a praxi andragogického poradenství
Studiem předmětu studenti získají vědomosti o konceptu celoživotního poradenství dospělým (podstata, cíle, funkce, druhy, formy, institucionální zázemí), teoretických přístupech v andragogických procesech poradenství a metodách poradenského vztahu mezi poradcem a klientem /vzhledem ke specifikům různých cílových skupin). Osvojí si dovednosti související s koncipováním vlastní poradenské andragogické aktivity v roli poradce klienta (individuální, skupinové, hromadné) a způsobilosti využívat vybrané andragogické poradenské metody v praxi.
Vytvoří si postoje k pomoci dospělým se specifickými potřebami a problémy různých cílových skupin v andragogicko-poradenském působení.