Charles Explorer logo
🇬🇧

Educational Technology for Teachers

Class at Faculty of Education |
OKNZ0I152C

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. tematický celek Aktuální vývoj vzdělávacích technologií ·       Rozvoj technických vlastností počítačů a jeho vliv na vzdělávání, současné možnosti využití umělé inteligence, školství v globálně propojeném světě

2. tematický celek Role vzdělávacích technologií ·       Aplikace technologií jako inovační proces na úrovni učitele, školy a státu ·       3 úrovně ovlivňování vzdělávacího procesu technologiemi v praxi ·       Rozšířený model funkční gramotnosti, kompetence, standardy pro žáky a učitele, ověřování dosažení standardů ·       Model TPCK a jeho implementace v praxi

3. tematický celek Proměny aplikací vzdělávacích technologií ·       Od Webu

1.0 k Webu

2.0 (rozdíly mezi webem

1.0 a

2.0, příklady z praxe, blog, podcast, video-konference, webináře, víceuživatelská prostředí, výukové hry ·       Síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody) ·       Technologické souvislosti odlišných psychodidaktických koncepcí ·       Konektivismus a osobní vzdělávací prostředí ·       Vzdělávání v mracích, důsledky vybavení 1:1 pro školní praxi ·       Proměny vzdělávacího prostředí (formální, neformální, informální)

4. tematický celek Využití technologií ve formálním vzdělávacím prostředí ·       Instruktivní a konstruktivní přístup podle Paperta ·       Aktuální vývoj systémů řízení výuky ·       eLearning jako nástroj kombinovaných výukových forem ·       Vzdělávací objekty (DUM, úložiště) ·       Metoda převrácené třídy a její aplikace ·       Webquest (primární výukové zdroje) ·       Aplikace výukových počítačových her ·       Projektová výuka (vyprávění digitálních příběhů) ·       Příklady úspěšných projektů (eTwinning, eLearning Awards)

5. tematický celek Využití technologií v neformálním vzdělávacím prostředí ·       eLearning ve virtuálním vzdělávacím prostředí ·       Problematika sdílení, remixu a právní souvislosti (Creative Commons) ·       Vývoj od volně dostupných programů k volně dostupným výukovým zdrojům ·       Existující volně dostupné výukové kurzy, Open University ·       Analýza formálních a neformálních výukových výsledků (odznaky)

6. tematický celek Využití technologií v informálním vzdělávacím prostředí ·       Sociální sítě ve výuce (Facebook, Twitter, Google+ ad.) ·       Problematika bezpečnosti v online prostředí ·       Dosahování výukových cílů v informálním prostředí ·       Od kolaborace ke kooperaci ·       Učitel v prostředí sociálních sítí (vícenásobná osobnost, rezident/návštěvník, vztah k žákům) ·       Kontrola vlastní digitální stopy, vědomé budování virtuální online přítomnosti v roli učitele (viz Požadavky k zápočtu)

7. tematický celek Perspektivy vzdělávacích technologií ·       Profesionální odhady budoucnosti ·       Technologiemi vyvolávané vize změn školského systému - zdokonalování, reforma, transformace, disrupce (vize vybraných osobností) ·       Deset praktických doporučení pro školu

21.st. podle IDEO ·       Vlastní odhady budoucnosti

Annotation

The mission of the course Educational Technology for 21st Century is to familiarize students with the application of information and communication technologies (ICT) in teaching and learning, with a particular emphasis on mobile technology and the use of freely available learning resources, teaching methods and open social networks. The main objective is to contribute to the knowledge and understanding of the current potential of ICT, which significantly affects the educational objectives and revolutionized the formal and informal learning processes.

Teaching takes the form of lectures using demonstrations in the form of videos. Assumes the active involvement of students in the discussion of the given topics not only during the actual meeting attendance, but also outside of it online within a personal learning environment of participants.

They are supposed to use their own mobile devices connected to the Internet during the lectures (not a condition of participation) to get practical demonstrations of these technologies in teaching (eg the back channel allowing immediate reaction of students in real time). Such practices are the same, which they will use in the school praxis.

This activities would contribute to building of the digital literacy necessary for working with the so called net-generation, in which our pupils have clearly belongs. It is important that such competences are now handled by each teacher.

The students will be much better prepared through ICT consistently innovate their teaching methods regardless of the subject they teach. Participation will contribute to the expansion of personal learning environments, and students start their subsequent lifelong learning in the role of teachers.