Charles Explorer logo
🇨🇿

Využití interaktivních technologií ve výuce

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKNZ0I154C

Sylabus

Tématicky je kurz orientován na:

Technické prostředky v edukaci, základní terminologické konstrukty oblasti

Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků

Didaktická specifika technických prostředků v edukaci

Interaktivní technika

Prostředky pro poskytování zpětné vazby

Vzdělávací prostředí, didaktické materiály a možnosti jejich tvorby

Přizpůsobení interaktivních nástrojů pro hybridní nebo online výuku

Hlavní orientace témat se vztahuje k:

Interaktivní tabule, možnosti využití, softwarová podpora

Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi

Tvorba výukových objektů pro prezentaci na interaktivní tabuli 

Anotace

Předmět se orientuje do oblasti didaktických specifik a možností využití specifického druhu didaktických prostředků, označovaných jako didaktická technika nebo technické výukové prostředky. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s poznatky didaktik svých aprobačních oborů aplikovat ve své pedagogické praxi.

Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využívanými v edukaci, resp. jejich komplexy, zejména pak s prostředky interaktivními, s jejich základními technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiku tvorby a implementace didaktických materiálů, učebních pomůcek, resp. digitálních výukových objektů, didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků a na poznání parametrů a didaktických specifik vybraných soudobých technických výukových prostředků.

Uvažována je zde především oblast promítací techniky a prezentačních systémů a oblast interaktivní techniky, resp. interaktivních tabulí. Zároveň si předmět klade za cíl ukázat studentům nutnost rozvoje informační gramotnosti u žáků základních a středních škol.

Jako nové téma bylo přidáno možnosti práce s výše zmíněnými nástroji v online nebo hybridní výuce.