Charles Explorer logo
🇬🇧

Gifted Children

Class at Faculty of Education |
OKNZ0Q136B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

I. Základy problematiky nadání a nadaných 1. Přístupy v psychologii ktématu nadání a talentu, vývoj problematiky 2. Základní pojmy a termíny 

II. Mimořádně nadané dítě vpř edškolním věku 1. Jaké mohou být projevy nadání vpředškolním věku? 2. Jaké máme možnosti pro identifikování nadaných dětípředškolního věku  3. Na co nezapomínat vpředškolním období při podpoře rozvoje dítěte smimořádným potenciálem?  4. S jakými problémy se můžeme u těchto dětí setkat?

III. Vstup nadaného dítěte do školy 1. Je možné, aby nešestileté dítě nastoupilo do školy? 2. Jaké jsou další možnosti podpory kognitivně akcelerovaného dítěte při vstupu do školy? 3. Jakou školu pro nadané dítě vybrat?  4. Proč je u nás integrace nadaných tak často odmítána (zejména u intelektově nadaných), ačkoliv je celosvětově tendence kintegraci zřejmá? 5. Vjakém prostředí je podpora mimořádně nadaných dětí nejdůležitější a nejefektivnější?

IV. Mimořádně nadané dítě v základní škole a v rodině 1. Jaké jsou osobnostní charakteristiky mimořádně nadaného žáka na základní škole? 2. Jaké jsou charakteristiky učení mimořádně nadaného žáka? 3. S jakými problémy mimořádně nadaného žáka se můžeme setkat? 4. Lze vpopulaci mimořádně nadaných žáků identifikovat ještě určité specifické skupiny?  5. Existují různé „typy“ intelektového nadání nebo intelektově nadaných žáků? 6. Jaké druhy nadání se dnes rozlišují a sjakými se ve škole obvykle můžeme setkat? 7. Jaké situace mohou nastat při vyhledávání nadaných žáků ve škole? 8. Co může limitovat proces vyhledávání nadaných? 

<span styl

Annotation

The course provides a basic orientation in psychological concepts of talent and intelligence emphasizes the importance of perception of pupil individuality. The special pedagogical aspect clarifies the possibilities of support measures at school in the context of joint learning.

The didactic perspective provides methods of working with gifted pupils within the normal class. Furthermore, professional competitions and extracurricular and leisure-time activities aimed at the development of science talent are presented.