Předmět vychází z terminologického základu v teoretické rovině českého pojetí zážitkové pedagogiky a k didaktickým dovednostem vede studenty formou přímé zkušenosti při práci s hrou jako prostředkem učení zážitkem. Uvádí zážitkovou pedagogiku jako obor, který poskytuje pedagogům profesní dovednosti práce se skupinou a s osobnostním a sociálním rozvojem žáků. C ílem předmětu je seznámit studenty s terminologií a prostředky zážitkové pedagogiky a na základě sebezkušenostních postupů vést studenty k povědomí o základních didaktických postupech se zážitkem jako prostředkem učení při hře.
1. Pojetí pojmu zážitková pedagogika (učení, výuka, holistická výchova).
2. Cíle výchovy prožitkem (osobnostní a sociální rozvoj, práce se skupinovou dynamikou).
3. Didaktické postupy (motivace, akce, reflexe; dramaturgie).
4. Hra, reflexe jako příležitost k učení.
5. Kooperace, kompetice.
6. Determinace volby prostředků (pro koho, pro jaký cíl, způsob provázení; podmínky).
7. Zdroje: výchova v přírodě (dobrodružstvím, výzvou; projekty PŠL, Outward Bound apod).
8. Dramatická výchova, dramaterapie; artefiletika, arteterapie (Etický kodex arteterapeuta).