Tematické okruhy: 1. Významní představitelé antického myšlení – Sokrates, Platón, Aristoteles.
Působení Quintiliana. 2. Významní představitelé období renesance (Rotterdamský, Rabelais). 3.
Osobnost J. A.
Komenského a jeho vliv na pedagogické myšlení novověku. 4. Významní reformátoři 18. a 19. století (Felbiger, Hasner).
Osvícenství. 5. Pedagogové 18. a 19. století – Locke, Rousseau, Pestalozzi. 6.
Představitelé německé pedagogiky – Herbart, Fröbel, Diesterweg. 7. Čeští pedagogové 19. a 20. století – Amerling, Ryba, Lindner, Kádner, Chlup, Příhoda. 8. Tvůrci a představitelé pedagogického reformismu 20. století. 9.
Významné představitelky rozvoje dívčího školství – Rettigová, Krásnohorská.
The course provides those interested with more in-depth information about the activities of important figures in pedagogical thinking (so-called classical pedagogy) from antiquity to the 20th century, including reformers in the field of education, both in the Czech countries and in an international context.