Charles Explorer logo
🇬🇧

Gifted children

Class at Faculty of Education |
OKNZ1Q013B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět poskytuje základní orientaci v psychologických koncepcích nadání a inteligence, zdůrazňuje důležitost vnímání individuality žáka a jeho diagnostiku. Speciálně-pedagogické hledisko objasňuje možnosti podpůrných opatření ve škole v rámci společného vzdělávání. Didaktická perspektiva přináší metody práce s nadanými žáky v rámci běžné třídy. Dále jsou představeny odborné soutěže a mimoškolní a volnočasové aktivity, zaměřené na rozvoj nadání.

1. Základy problematiky nadání a nadaných – pojmy, teorie inteligence a nadání

2. Charakteristika nadaných

3. Emočně-sociální charakteristiky nadaných a mýty, které se o této šíří ve společnosti

4. Rodina a volný čas nadaných, možné problémy a jak jim předcházet

5. Typy nadaných dětí

6. Identifikace nadaných – proč?, v jakém věku (kdy?) a jak?

7. Identifikace nadaných – metody použitelné ve školním prostředí

8. Nadané děti ve škole – specifika výuky nadaného dítěte

9. Vhodné organizační formy práce s heterogenní skupinou. Individualizace a personalizace výuky, vrstevnaté učební úlohy, základní a rozšiřující učivo.

10. Motivace a motivování nadaných dětí

11. Situace v ČR, legislativa, IVP, možnosti edukace nadaného žáka v našem prostředí

12. Informační zdroje a portály zabývající se problematikou nadání

Study programmes