Témata:
1. Přechodové obtíže žáků s SPUCH (1.st. vs.
2.st., ZŠ vs. SŠ, SŠ vs. VŠ)2. Obecné formy podpory a přístupy k žákům s SPUCH ve vyšších stupních vzdělávání, plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán3. Přístupy učitele k žákům s přetrvávajícími obtížemi ve čtení, metody a formy podpory
4. Přístupy učitele k žákům s přetrvávajícími obtížemi psaní, metody a formy podpory
5. Přístupy učitele k žákům s přetrvávajícími obtížemi matematice, metody a formy podpory
6. Projevy SPU v jazykových předmětech, přírodovědných předmětech, společenskovědních předmětech
7. Přístupy učitele k žákům se specifickými poruchami chování, individuální výchovný plán
8. Spolupráce učitele ve vnitřní síti školy - školní poradenské pracoviště, vedení školy9. Spolupráce učitele s aktéry mimo školu (rodiče, odborná pracoviště)
10. Další formy podpory učitele - vzdělávání, metodické vedení, supervize
Předmět navazuji na Pedagogickou a školní psychologii, kde byly zmíněny základní teoretické aspekty (definice, klinické projevy, legislativa ve vztahu k poskytování podpůrných opatření) problematiky specifických poruch učení a chování. Navazující předmět prohlubuje tyto poznatky, zejména ve vztahu ke konkrétním přístupům k žákům s těmito problémy na 2.stupni ZŠ.