Problematika identifikace nadprůměrného žáka, vymezení pojmů urychlený vývoj, nadprůměrnost, talent, nadání.Možnosti práce s nadprůměrným žákem, pozitiva a úskalí. Běžné třídy versus speciální třídy.Legislativa a práce s nadprůměrným žákem, komunikace s rodiči, spolupráce s výchovnými poradci, pedagogickými centry; individuální studijní program, role nadprůměrného žáka v hodinách matematiky a jejich hodnocení.Volba a řešení úloh, hodnocení, stupňování obtížnosti úloh, stupňování nároků na žáka.Strategie prohlubování, rozšiřování, nebo předbíhání učiva, diskuse.
Tvorba individuální studijného plánu pro nadprůměrného žáka.
Projekt, skupinová práce, typy spolupráce ve skupině; referát, domácí úkol a nadprůměrný žák.Specifika nadprůměrných v matematice (rozdíly od obecných charakteristik v psychologii a pedagogice).
Inovace: Současné příčiny ztráty talentů na prvním stupni.
Cílená volba aktivit pro žáky, volba forem a metod práce s nadprůměrným žákem prvního stupně, specifika komunikace s nadprůměrným žákem, komunikace s jejich rodiči.