Charles Explorer logo
🇬🇧

Talented pupil in mathematics

Class at Faculty of Education |
OKPV10004

Syllabus

Problematika identifikace nadprůměrného žáka, vymezení pojmů urychlený vývoj, nadprůměrnost, talent, nadání. Možnosti práce s nadprůměrným žákem, pozitiva a úskalí. Běžné třídy versus speciální třídy.

Legislativa a práce s nadprůměrným žákem, komunikace s rodiči, spolupráce s výchovnými poradci, pedagogickými centry; individuální studijní program, role nadprůměrného žáka v hodinách matematiky a jejich hodnocení. Volba a řešení úloh, hodnocení, stupňování obtížnosti úloh, stupňování nároků na žáka.

Strategie prohlubování, rozšiřování, nebo předbíhání učiva, diskuse. Projekt, skupinová práce, referát, domácí úkol a nadprůměrný žák.

Specifika nadprůměrných v matematice (rozdíly od obecných charakteristik v psychologii a pedagogice).

Annotation

Special choice of matehamtical activities for gifted pupils; choice of their forms and method of learning; specics phenomena in communication; communication texcacher and gifted pupil, teacher and pupilś perents.