OBJASNĚNÍ POJMŮ KONSTRUKTIVISMUS. KONSTRUKCIONISMUS. LOGOVSKÁ KULTURA.
PROGRAMOVACÍ JAZYKY KAREL, LOGO, IMAGINE, SCRATCH.
• Seznámení se základy práce s programovacími jazyky Karel, Logo, Imagien, Scratch.
• Návrh a analýza učebních aktivit s využitím těchto programovacích jazyků.
KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K VYBRANÝM TÉMATŮM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT NA ZŠ ŠKOLE.
• Návrh učebních aktivit pro vybraná témata vzdělávací oblast ICT, jejichž metodické řešení je založeno na konstruktivistickém přístupu k učení žáků. n style�!ol@& p e'>& BLAHO, A., KALAŠ, I. Imagine Logo. Učebnice programování pro děti. ComputerPress, 2006.
Studijní předmět Didaktika ICT 02 přispívá v návaznosti na pojetí didaktiky jako teorie umění učit k pochopení teoretických principů konstruktivismu a konstrukcionismu pro potřeby výuky předmětů zaměřených na ICT a počítačové technologie zařazených do školního vzdělávání. Objasňování těchto principů vychází z prací významných světových představitelů, především S.
Paperta a jeho žáků a dalších představitelů logovské kultury. Hlavní pozornost je věnována didaktice učebních aktivit pro žáky s využitím vybraných programovacích jazyků (Karel, Logo, Imagine, Scatch aj.).
Cílem předmětu Didaktika ICT 02 je, aby studenti pochopili a uměli aplikovat principy konstruktivismu a konstrukcionismu ve vybraných tématech školních předmětů zaměřených na ICT.