Charles Explorer logo
🇨🇿

Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKVP04010

Sylabus

Sylabus kurzu

Základní variace vybraných latinskoamerických tanců a technika pohybu.

Výuku kroků, variací, techniky pohybu a charakteru tance bude prolínat především:

- poznávání charakteru jednotlivých tanců,

- poznávání muzikálnosti (co to je „tancovat na hudbu vs. mimo hudbu, být v taktu, trefit se do fráze“ atp.); rytmu a rytmické hry,

- taneční improvizace a improvizační hry,

- hodnocení tance; kritéria profesionálního vs. laického hodnocení, reflexe vlastního tanečního výkonu atp.

Anotace

Kurz navazuje na Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou I. (do ZS akad. roku 2010/2011 pouze

Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou) a zaměřuje se na techniku základních variací vybraných latinskoamerických tanců. Je vyžadována taková taneční a pohybová úroveň, kterou již uchazeč získal na kurzu

Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou I.

Do kurzu jsou zařazeny základy jak obecně známých latinskoamerických tanců (samba, rumba, cha-cha, jive, tango), tak i latinskoamerických tanců nově k nám pronikajících (salsa, merengue, bachata).

I tento pokračovací kurz je koncipován jako obecná pohybová průprava a inspirace k pedagogickým inovacím ze strany učitelů, kteří se chtějí (nejen v hodinách tělesné či hudební výchovy) věnovat pohybu či alespoň pohyb zařazovat jako dílčí část hodiny kteréhokoli vzdělávacího předmětu.

Dítě potřebuje pro svůj zdravý tělesný vývoj i duševní rozvoj dostatek pohybu: tanec dětem nabízí nejen pohybové vyžití, ale i kultivovaný pohyb, naladění ke kráse a těsné spojení s hudbou. Tanec se tak stává jednou z cest  kultivace vlastních pohybů i formováním všestranně rozvinuté osobnosti.

Lektor kurzu má bohatou taneční i tanečně výukovou praxi. Ve školním roce 2008/2009 se experimentálním zařazováním výrazné taneční a rytmické složky do hudební výchovy v 6. a 7. ročnících ZŠ jako učitel podílel na inovaci vzdělávacího předmětu hudební výchovy.