- Možnosti a meze akčního učitelského výzkumu, cyklus, podoby, typy a účely, případová studie ve vzdělávání
- Formulace problému pro akční učitelský výzkum
- Plán akčního učitelského výzkumu
- Zpráva z akčního učitelského výzkumu - různé podoby, výhody a nevýhody
- Diskuse o problémech a jejich řešení pomocí akčního učitelského výzkumu
Cílem kurzu je prohloubit dovednost připravit a provádět akční učitelský výzkum, diskutovat o příčinách problémů výuky a o možnostech jejich řešení. Je zaměřen na praktické využití znalostí pedagogické diagnostiky a metodologie při práci s konkrétní třídou žáků. Předpokládá provedení krátkodobého výzkumu ve třídě, v níž učitel zároveň učí. Účelem prvního setkání je ověřit si svou schopnost formulovat problémy, které se objevují ve vlastní učitelské práci, komunikovat o nich s ostatními a vytvořit plán vlastního akčního učitelského výzkumu. Druhá část kurzu je zacílena na prezentaci a reflexi provedeného výzkumu.