- neurolingvistické aspekty výuky cizích jazyků,
- komunikativní přístup k výuce cizích jazyků,
- učitel a plánování výuky,
- tvorba a vyu žití školních vzdělávacích programů,
- výběr učebnice,
- užití moderních pomůcek ve výuce anglického jazyka,
- typy a tvorba testů a jejich hodnocení,
- oprava chyb,
- nová maturita z anglického jazyka,
- žáci se speciálními vzdělávacími potřebami,
- další vzdělávání učitelů.
This is a concluding subject in the study of TEFL methodology. Trainees learn and evaluate learning theories and methods influencing current teaching practices, e.g., the SLA theories, humanistic alternative methods, the communicative approach, and bilingual education.
They focus on pupils? motivation, learning strategies and styles; they get acquainted with testing and evaluation criteria of pupils? oral and written performance. They delve deeper in the educational environment: they study current types of curricula, textbooks used in different types of schools, the criteria of their selection, and planning for longer period of time.
They are made aware of the complexity of methodology issues.