Charles Explorer logo
🇨🇿

Rozvoj reflektivních dovedností studentů oboru český jazyk při souvislé pedagogické praxi

Předmět na Pedagogická fakulta |
ON2304V16

Sylabus

Analýza videoukázek

Učební a výukové mikrosituace

Náslechy a jejich společná reflexe

Odučené krátké sekvence a jejich společná reflexe

Anotace

Během kurzu by si studenti měli zvědomit vztahy mezi vlastnostmi žáků, jejich percepcí jednotlivých žáků a následným vlastním jednáním. Měli by si také ujasnit souvislost mezi vlastnostmi žáků, cíli a použitými strategiemi.

Při plánování výuky si studenti vyzkoušejí pracovat s Korthagenovým modelem ALACТ. Na základě tohoto modelu budou promýšlet odučené, navrhnou alternativní řešení a následně ho ověří v praxi.

Student si v průběhu kurzu vede pravidelné záznamy o svojí pedagogické činnosti, zaznamenává reflexe a sebereflexe v pedagogickém deníku.