Přednášky
Didaktika jako předmět
Hodnocení učebnic
Vývoj vzdělávání učitelů
Vývoj didaktiky
Projektové vyučování - příklad dobré praxe
Exkurze a vycházka - místo ve výuce dějepisu
Semináře
Dějepis a jeho vývoj do 19.st
Rozbor a hodnocení učebnic dějepisu - období historiografie Palackého a období Gollovy školy
Rozbor a hodnocení učebnic dějepisu - období první republiky
Vycházka a její praktické provedení
Struktura vyučovací hodiny - náslech na ZŠ - hodnocení náslechu
Rozbor a hodnocení učebnic dějepisu - období 2. republiky a protektorátu
Rozbor a hodnocení učebnic dějepisu - období - 1945 - 48
Rozbor a hodnocení učebnic dějepisu - období 50. léta
Rozbor a hodnocení učebnic dějepisu - období 60. léta
Rozbor a hodnocení učebnic dějepisu - období 70. a 80. léta
Rozbor a hodnocení učebnic dějepisu - období 90. let
Rozbor a hodnocení učebnic dějepisu - období RVP
Časopisy
Cílem kurzu je seznámení studentů s didaktikou dějepisu jako mezioborovou disciplinou a s vývojem výuky dějepisu na základních a středních školách. Vlastním obsahem je struktura předmětu a jeho geneze. Geneze školského systému a výuky dějepisu na základních a středních školách od roku 1849 po současnost. Vývoj profesionálního vzdělávání učitelů dějepisu. Vývoj historiografie a její vliv na tvorbu učebnic a výuku dějepisu. Vývoj metodiky dějepisu.
V rámci seminářů studenti provádějí kritiku učebnic v jednotlivých etapách jako historického pramene a jejich didaktickou analýzu. Připravují projekt historické vycházky jako formu mimotřídní výuky. Formou náslechů a následných rozborů hodiny dějepisu se připravují na výuku na základní škole.