Jako cíl si stanovujeme obecně zhodnotit vývojové tendence v současné francouzské literatuře pro děti a mládež. Tento záběr má vzhledem k přitažlivosti žánru tedy nutně typologickou povahu. Budou představeny nejdůležitější termíny spojené s danou problematikou: základní literární funkce děl, jednotlivé žánry, statut autora a recepce jeho čtenářem. Stručný historický exkurz, jenž poukazuje především na poznatek, že druhá polovina 20. století je poznamenaná masivní publikační činností v oblasti francouzské literatury pro děti a mládež. V praktické části se zabýváme literárním rozborem termínů z obecné části konkrétně na půdě umělecky kvalitních děl: např. Tobie Lolness Timothého de Fombelle (česky Baobab), Život k sežrání Mikaela Olliviera (česky Baobab) a Oskar a růžová paní Erica-Emmanuela Schmitta. Zaměřujeme se především na jazykový a literární rozbor motivů, které jsou pro dětskou literaturu zásadní (např. přátelství, ekologie, nemoc, neúspěch). Zamyšlení nad spojením textu a ilustrace, textu a jeho překladu, textu a jeho recepce udělováním cen.
Seminář probíhá na úrovni C1-C2 ve francouzském jazyce.