Osobnost učitele HV a předpoklady pro úspěšně a efektivně vedenou výuku
HV a její místo v současné koncepci (HV a její nezastupitelné místo ve školním vzdělávacím programu - ŠVP), Standardy pro HV
HV na2. st. ZŠ a její složky – činnostní pojetí předmětu (pěvecké, instrumentální, pohybové a receptivní)
Organizace výuky HV, (vybavení odborné pracovny, příprava modelových situací s akcentem na činnostní pojetí…)
Stavba hodiny a její příprava
Využití hudebních nástrojů ve výuce s akcentem na snadno ovladatelné nástroje, současné trendy, propojení s ostatními činnostmi
Herden, J. – My pozor dáme a nejen posloucháme Sciencia Praha, 1997
Herden, J. – My pozor dáme a nejen posloucháme – metodika Sciencia Praha, 1998
Herden, J. - Hudba pro děti Univerzita Karlova Praha, 1992
Sedlák,F. a kol. – Didaktika HV 2 SPN Praha 1984
Hurník, L. – Tajemství hudby – Odtajněno! Grada Praha, 2000
Hurník, I. – Umění poslouchat hudbu Supraphon – 1972, 2004
Herden,J./Prchal J. – Úpravy pro školní soubory Univerzita Karlova Praha, 2001
Herden,J. – Úprava lidových písní pro školní sbory Univerzita Karlova Praha, 2007
Jurkovič,P. – Hudební nástroj ve škole Muzikservis Praha, 1998
Jurkovič,P. – Živá hudba minulosti Muzikservis Praha, 1999
Jedná se o integrativní předmět, ve kterém studenti využijí a zúročí znalosti a dovednosti, kterých nabyli v jednotlivých didaktikách během studia. Akcentován je činnostní princip předmětu hudební výchova a veškeré výstupy jsou zaměřeny na praktické využití ve školní praxi.