Charles Explorer logo
🇨🇿

Interpretační aktivity v HV

Předmět na Pedagogická fakulta |
ON2308111

Sylabus

    a)      Práce s lidovou písní

Předvedení písně a capella, i s vlastním improvizovaným doprovodem.

Řízení zpěvu kolektivu - a capella (taktováním) a s vlastním nástrojovým doprovodem.

Metodická prezentace písně formou rozhovoru. V něm se zaměřit na rozbor textové i hudební složky (žánrová, formální, rytmicko-melodická, harmonická charakteristika).

Připravit si 3 písně vhodné pro děti staršího školního věku a středoškoláky   b)     Práce s populární písní

Předvedení písně s vlastním doprovodem.

Doprovod ke zpěvu kolektivu.

Metodická prezentace (viz bod a + faktografické informace o autorovi, žánru, interpretech apod.)

Výběr: Připravit si 1 píseň, na ní představit jednu z oblastí populární hudby (šanson, muzikálová píseň, rock, folk, jazz, spirituál, apod.)   c)      Komorní hra

Čtyřruční hra na klavír, komorní dua, sólový zpěv s doprovodem, ansámblový zpěv apod.

Každý student se představí ve dvou různých činnostech.

Didaktická prezentace skladby (její stručné uvedení a charakteristika týkající se inspiračních podnětů k jejímu vzniku, historického slohu, formální struktury, harmonických či rytmických zvláštností apod.).    d)     Dvacet charakteristických ukázek z tvorby hudebních velikánů

Od vybraných skladatelů české i světové hudby zvládnout zpaměti charakteristické ukázky z jejich skladeb včetně jejich didaktické interpretace. 

Podle vlastního výběru 10 ukázek od světových a 10 od českých skladatelů, přitom od jednoho autora maximálně dvě ukázky, a to tak, aby byla zastoupena všechna hlavní období hudebního vývoje, tj. baroko, klasicismus, romantismus a hudba 20. století.

Splnění tohoto úkolu - individuálně v průběhu semestru nebo ve zkouškovém období v rámci konzultačních hodin učitele.

Anotace

Předmět Interpretační aktivity v hudební výchově je určen přednostně studentům navazujícího magisterského studia. Jeho cílem je rekapitulovat instrumentální, pěvecké a taktovací dovednosti, které studenti nabyli nejen v průběhu bakalářského studia, ale i ve své celoživotní interpretační praxi, a zaměřit je k pedagogické aplikaci v rámci hudební výchovy na různých typech škol.