Klavír:
F. Emonts: Evropská klavírní škola - atraktivní škola, přístupná širokému okruhu žáků
A. Nikolajev a kol.: Škola hry na klavír - metodicky přesvědčivé řešení s výrazným akcentem uměleckým
S.Suzuki: Piano school - sluchová metoda uplatněná jako nejvýznamnější princip výuky
C. Grindea and her pupils: We make our own Music - škola s akcentem na rozvoj tvořivosti žáků
H. G. Heumann: Klavierspielen - mein schönstes Hobby - škola pro dospělé začátečníky
E. M. Burnam: A Doezen a Day - tvořivé řešení prstových cvičení
Klavír:
Náplní předmětu je základní kurs současné klavírní pedagogiky s akcentem na uplatnění jejich zásad v počátečním stadiu výuky. Klavírní vyučování není pojímáno jako pouhá aplikace určitých pracovních postupů, nýbrž jako tvůrčí umělecký proces v nejširším slova smyslu. Cílem je - kultivace talentu, stimulace vlastní aktivity studentů, rozvoj jejich kreativity. Odrazovým můstkem jsou přitom vlastní pedagogické zkušenosti posluchačů oboru. V neposlední řadě sleduje výuka i celkové rozšíření obzoru po širší problematice předmětu, pokud jde o jeho literaturu i kritické pohledy na ni.
Housle: Předmět je zaměřen na postup nástrojové výuky v jednotlivých etapách vývoje houslového umění, na studium jednotlivých nástrojových škol a národních směrů v evropském kontextu. Stimuluje studenty k vlastní aktivitě při řešení problematiky výuky houslové hry.