Sylabus přednášky
1. Typy vyučovacích hodin a jejich struktura Deduktivní a induktivní přístup ve vyučování
2. -
3. Oborová praxe
4. Specifické problémy obsahu učiva občanské výchovy, typy učebních úloh
5. Diagnostika potřeb žáků a jejich zohlednění při plánování výuky
6. Přímé předávání poznatků: výklad a možnosti rozvoje práce učitele Sylabus semináře
1. Vytváření a posuzování příprav na vyučování
2. a
3. Oborová praxe
4. Metodické potupy vhodné pro hodiny občanské výchovy a jejich kombinování
5. Ukázky vstřícného pojetí výuky: názory, postoje, hodnoty, práce s kontroverzními tématy
6. Projektová výuka na průřezových tématech RVP ZV.
Přednáška Didaktika ZŠ II
S využitím konceptu Didaktických znalostí obsahu přednáška představuje kompetence potřebné pro přípravu a realizaci vyučování.
Seznámí se strukturou různých typů vyučovací hodiny s důrazem na její efektivitu.
Na ukázkách představí deduktivní a induktivní přístup ve výuce.
Seznámí s možnostmi diagnostiky a zohlednění potřeb žáků při plánování výuky.
Představí možnosti rozvoje práce učitele při přímém předávání poznatků.
Seminář Didaktika ZŠ II
Má připravit studenty na vedení vyučovací hodiny občanské výchovy.
Studenti se setkají s různými metodickými postupy, které z hlediska oborově didaktického reflektují. Naučí se kombinovat postupy s ohledem na potřeby žáků a povahu učiva.
Vyzkoušejí si tzv. vstřícné pojetí práce s tématy, kde je kladen důraz na vyjádření názoru, postoje, případně systém hodnot.
Ukázky práce s kontroverzními tématy a jejich začlenění do vzdělávacího programu. ukázky projektové výuky na průřezových tématech RVP ZV.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.