Charles Explorer logo
🇨🇿

Hodnocení výsledků ve vzdělávání

Předmět na Pedagogická fakulta |
ON2314001

Sylabus

Mezinárodní srovnávací výzkumy ve vzdělávání - organizace pořádající tyto výzkumy, výzkumy TIMSS a PISA a porovnání jejich cílů, testované populace a testových úloh, výsledky českých žáků v čtenářské, přírodovědné a matematické gramotnosti.

Statistické indikátory českého školství v mezinárodním srovnání.

Celostátní testování žáků - maturita a testování žáků v průběhu povinné školní docházky.

Hodnocení žáků ve vyučování - formy a funkce.

Didaktické testy - druhy didaktických testů, typy testových úloh, konstrukce didaktického testu, vlastnosti testových úloh - obtížnost, citlivost a analýza distraktorů, validita a reliabilita testu - vzorce pro jejich výpočet, standardizace testu, příklady standardizovaných testů studijních předpokladů, modely srovnávání testů.

Anotace

Kurz poskytuje přehled o různých způsobech hodnocení výsledků ve vzdělávání včetně jejich výhod a nevýhod. Na makro úrovni se zaměřuje na mezinárodní srovnávací výzkumy v oblasti vzdělávání (PISA, TIMSS, CIVED atd.), statistické ukazatele kvality českého školství a o celostátní testování studentů na konci střední školy a v průběhu povinné školní docházky.

Na mikro úrovni je věnována pozornost formám a funkcím hodnocení žáků ve vyučování s důrazem na přípravu a analýzu didaktických testů.