Mezinárodní srovnávací výzkumy ve vzdělávání - organizace pořádající tyto výzkumy, výzkumy TIMSS a PISA a porovnání jejich cílů, testované populace a testových úloh, výsledky českých žáků v čtenářské, přírodovědné a matematické gramotnosti.
Statistické indikátory českého školství v mezinárodním srovnání.
Celostátní testování žáků - maturita a testování žáků v průběhu povinné školní docházky.
Hodnocení žáků ve vyučování - formy a funkce.
Didaktické testy - druhy didaktických testů, typy testových úloh, konstrukce didaktického testu, vlastnosti testových úloh - obtížnost, citlivost a analýza distraktorů, validita a reliabilita testu - vzorce pro jejich výpočet, standardizace testu, příklady standardizovaných testů studijních předpokladů, modely srovnávání testů.
Kurz poskytuje přehled o různých způsobech hodnocení výsledků ve vzdělávání včetně jejich výhod a nevýhod. Na makro úrovni se zaměřuje na mezinárodní srovnávací výzkumy v oblasti vzdělávání (PISA, TIMSS, CIVED atd.), statistické ukazatele kvality českého školství a o celostátní testování studentů na konci střední školy a v průběhu povinné školní docházky.
Na mikro úrovni je věnována pozornost formám a funkcím hodnocení žáků ve vyučování s důrazem na přípravu a analýzu didaktických testů.