- Informační zdroje a synchronní a asynchronní komunikace, komunikace počítačem podporovaná - teorie, aplikace, sociální a psychologické aspekty
- Didaktický software - taxonomie, analýza, evaluace (historie, terminologie, metody), počítačové hry, procvičování, test, autotest
- Implementace didaktického software a informačních zdrojů do různých forem edukační činnosti
- Didakticko-metodické otázky aplikace SW a informačních zdrojů
- Cloudové služby, tablety:
CHARAKTERISTIKA CLOUDOVÉHO PROSTŘEDÍ
- Prostředí webového prohlížeče, zásady práce s cloudovou informací, BYOD
- URL, síťové služby, záložky, streaming, instantní komunikace
- Vazba na účet, synchronizace, bezpečnost, dvoufázová autentizace
- Nastavení účtu, rozšíření prohlížeče, síťový OS, bezpečné odhlášení
- Druhy přístupů do cloudu (Windows, Chrome OS, Chromium, Android, iOS)
ORIENTACE V CLOUDOVÝCH SLUŽBÁCH
- Princip a možnosti cloudového úložiště, propojení s aplikacemi, kvóta
- Prostředky síťové komunikace (mail, chat, sociální sítě)
- Prostředky síťové práce (office formáty, grafické a mediální editory)
- Prostředky síťové kolaborace (sdílení, komentáře, revize, návrhy úprav)
- Práce na sdíleném projektu (Formulář, myšlenkové mapy, diagram, role)
- Publikování cloudových dat (tvorba a publikování informačního systému)
VYBRANÁ CLOUDOVÁ PROSTŘEDÍ A JEJICH APLIKACE
- Google Apps a Google Apps pro vzdělávání - přístup ke službě, účty a účty ve vlastní doméně
- Charakteristika služeb dostupných v rámci Google Apps pro vzdělávání - Disk, Text, Tabulka, Formuláře, Prezentace, Kresba, Mapa, Youtube, Weby, Goo.gl atd.
- Další online office prostředí - 365 a One Drive, Zoho a OnlyOffice, stream Libre Office
- On-line úložiště dat - Dropbox, Box, Asus Eee Storage atd.
- Sociální sítě, zejména siť Google+ vrámci služby Google Apps pro vzdělávání - Komunity, Kruhy a Skupiny v G+, videokonference, realtime API
- Časová osa projektu - sdílené kalendáře, Události,
- Nástroje reálně časové komunikace, prezentace a kolaborace - Google Hangouts
- Propojení služeb v rámci Disku, domény, účtu a projektu
- Problematika externích aplikací propojitelných s Google Apps pro vzdělávání prostřednictvím sdílení uživatelských účtů
- Information resources
- Information resources with synchronous and asynchronous communication, computer supported communication
- Educational software
- Educational software implementation
- Didactical-methodical questions for application software and information resources
- Specification of software for children with learning difficulties
- Law question of using programs and information resources
- Ergonomic of IT environment
- Gender and ICT
- Information resources - Information resources with synchronous and asynchronous communication, computer supported communication - Educational software - Educational software implementation - Didactical-methodical questions for application software and information resources - Specification of software for children with learning difficulties - Law question of using programs and information resources - Ergonomic of IT environment- Gender and ICT
The goal of subject Educational software and information resources is to reach theoretical knowledge and practical competences for working with didactical programs and informational sources in teaching and learning including knowledge connected with law problems of using software in educational system and with ergonomically problematic of engaging computers. On listed knowledge and competences follows didactics of software application and methodic of application informational resources (methodical using of information and sources of information binded to computers and computer networks) with accent to advisory.