TECHNICKÉ PROSTŘEDKY V EDUKACI
Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, výukové objekty, digitální výukové objekty, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky
Charakteristické vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace
Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků
DIDAKTICKÉ MATERIÁLY A MOŽNOSTI JEJICH TVORBY
Dokumenty vytvářené v prostředí textového a grafického editoru,
Prezentace vytvářené obecnými a prezentačními programy,
Audiovizuální, multimediální a 3D výukové objekty,
Webcasting a educasting,
Webové stránky jako hypermediální prostředek
Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů a programů
Základní kritéria hodnocení didaktických materiálů
DIDAKTICKÁ SPECIFIKA TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ V EDUKACI
Historické aspekty prostředků didaktické techniky
Záznamové plochy
Promítací technika
Zvuková technika
Prezentační systémy
Interaktivní technika
Prostředky pro poskytování zpětné vazby
Vzdělávací prostředí
Řídicí systémy
Produkční systémy
INTERAKTIVNÍ PROSTŘEDKY
Interaktivní prostředky, druhy, možnosti využití, porovnání
Softwarová podpora jednotlivých druhů interaktivních prostředků
Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi
Tvorba výukových objektů pro prezentaci na interaktivní tabuli
Tvorba výukových objektů pro prezentaci na interaktivní tabuli
Předmět Tvorba didaktických materiálů se orientuje na využití dostupných technických prostředků pro přípravu různých typů didaktických materiálů a jejich adekvátní implementaci ve fázi přípravy, průběhu a diagnostiky výuky. V souladu s hlavní orientací magisterské úrovně studia je posláním tohoto předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti. Předmět se tak snaží vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání.
Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky určenými zejména pro tvorbu a implementaci didaktických materiálů, učebních pomůcek, resp. digitálních výukových objektů a s teoretickými i praktickými aspekty tvorby a využití různých druhů didaktických materiálů v rámci technických didaktických, resp. výukových prostředků. Tematicky se předmět dále zaměřuje především na poznání možností a didaktických specifik soudobých technických prostředků pro tvorbu a realizaci didaktických materiálů při podpoře výuky, na osvojení zásad tvorby digitálních výukových objektů, jejich specifik, kritérií hodnocení a didaktických aspektů aplikace.