Didaktika TechnickÝch výukových prostředkŮ
Základní terminologické konstrukty oblasti, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky
Vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace
Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků
Didaktická specifika technických prostředků
Historické aspekty technických výukových prostředků
Nepromítaný a promítaný záznam
Videozáznamy a zvukové záznamy
Prezentace
Vnitřní a vnější zpětná vazba
Vzd ělávací prostředí
Webcasting a educasting
Řídicí systémy
Produkční systémy
Interaktivní systémy a Technologie
Dotyková zařízení
Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití
Softwarová podpora
Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi
Tvorba interaktivních prezentací
Výukové objekty
Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů
Výukové objekty a možnosti jejich tvorby a využití v rámci rozdílných dotykových technologií
Základní kritéria hodnocení výukových objektů
Předmět Technické výukové prostředky doplňuje z pohledu konkretizace směrů a možností využití specifického druhu didaktických prostředků předměty prvého semestru studia. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s teoretickými poznatky ostatních předmětů efektivně aplikovat během své pedagogické praxe.
Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využívanými v edukaci, resp. jejich komplexy, zejména pak s prostředky interaktivními, s jejich technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiku standardních a digitálních výukových objektů, charakteristické vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace, didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků a především na poznání parametrů a didaktických specifik vybraných soudobých technických výukových prostředků. Uvažována je zde především oblast promítací techniky a prezentačních systémů, prostředků pro poskytování zpětné vazby, řídicích systémů a oblast interaktivní techniky.