Obraz jako osobní zpráva o prožívání historické a společenské zkušenosti .Teorie: Pomocí malby hledat možnosti komunikace se společností , ale i prohloubení vnitřní sebereflexe. Napětí mezi ilusivností a hmotností malby . Zkoumání mimoestetických významů závěsného obrazu
Praxe: Vytvoření obrazu nebo obrazů.
Klíčová slova: forma, obsah, informace, technika,
Samostatná individualizovaná výtvarná práce studenta na rozsáhlejším, osobitě koncipovaném tématickém celku, využívající poznatků a zkušeností z dosavadního studia a povinných předmětů.
Rozvíjení a propojování přístupů volné umělecké tvorby v klasických i netradičních výtvarných technikách kresby, malby a grafiky.
Integrace poznatků teoretických, výtvarných a didaktických disciplín do projektového celku. (Možná návaznost na diplomovou práci.)
Semináře obsahují kromě samostatné práce dvakrát za semestr reflexivní kolokvia, v nichž studenti prezentují a obhajují fázi rozpracování a volbu řešení tématu.
Součástí zápisu do této volitelné disciplíny je předložení seznamu odborné literatury ze seznamu, který je studentům k dispozici (t.č. obsahuje cca 300 titulů) studentem a jeho návrh tématu, konceptu projektu a naznačení kontextů se současnou uměleckou tvorbou a aktuální problematikou výtvarné výchovy.