- Student rozvíjí základní znalosti a dovednosti, které si osvojil v semináři bakalářského stupně formou samostatné práce nad uceleným autorským projektem.- Student se orientuje v oblasti teorie vizuální komunikace.- Student je schopen obsáhnout jednotlivé realizační kroky autorského projektu, naplánovat a určit časování realizace jednotlivých etap projektu (stanovení tématu, tematické skici, technické skici, konečný výstup).- Student umí osvětlit i obhájit obsahovou i formální podobu vlastního projektu, vysvětlit základní cesty i principy řešení, navrhnout způsob prezentace své práce.- Student je schopen převést tvůrčí zkušenost do návrhu pedagogického výstupu.
Témata předmětu: 01. Zadání semestrálních prací. 02. Historie plakátové tvorby (stručný přehled). 03. Současná podoba plakátové tvorby (stručný přehled). 04. Kulturní plakát, veřejný prostor, škola. 05. Forma, prostor, obsah (kompozice prvků v prostoru, pozitivní negativní prostor, symetrie a asymetrie, kontrast, proporce, struktura a intuice). 06. Barva a její působení (odstín, sytost, jas a světlost, teplota, kombinace barev, rozvržení barev, psychologie barev). 07. Základní principy typografie (výběr písma, písmo jako vizuální prvek, proměny typografické struktury v závislosti na struktuře jazyka, hierarchie, typografický detail). 08. Obrazy, fotografie, ilustrace (písmo a obraz, obrazová metafora, stylizace, prolínání stylů). 09. Samostatná práce nad semestrálním úkolem. 10. Finální realizace praktického projektu. 11. První zápočtový termín. 12. Opravný zápočtový termín.
Seminář zaměřený na realizaci vlastního autorského projektu. Předmět, koncipovaný jako tvůrčí dílna formou blokové výuky, má studentovi umožnit hlubší proniknutí do zákonitostí užité grafické tvorby.
Základem jsou tvořivé etudy a experimentální činnost v materiálu a technice směřující k rozvoji výtvarného myšlení ve vazbě na účel a užití grafického designu. Student se v dílně seznámí se širokou škálou výtvarných přístupů, technických postupů a výrazových možností v kontextu s aplikací do výtvarné výchovy na různých stupních a typech škol.