Charles Explorer logo
🇨🇿

Projekt Dílna 2: Workshop III - grafický design a ilustrace II

Předmět na Pedagogická fakulta |
ON9321A26

Sylabus

- Student rozvíjí základní znalosti a dovednosti, které si osvojil v semináři bakalářského stupně formou samostatné práce nad uceleným autorským projektem.- Student se orientuje v oblasti teorie vizuální komunikace.- Student je schopen obsáhnout jednotlivé realizační kroky autorského projektu, naplánovat a určit časování realizace jednotlivých etap projektu (stanovení tématu, tematické skici, technické skici, konečný výstup).- Student umí osvětlit i obhájit obsahovou i formální podobu vlastního projektu, vysvětlit základní cesty i principy řešení, navrhnout způsob prezentace své práce.- Student je schopen převést tvůrčí zkušenost do návrhu pedagogického výstupu.

Témata předmětu:01. Zadání semestrálních prací. 02. Historie grafické úpravy publikací. 03. Nezávislé časopisy/ziny. 04. Současná autorská ilustrace v kontextu nezávislé nakladatelské produkce. 05. Layout, forma, prostor, obsah (kompozice prvků v prostoru, pozitivní negativní prostor, symetrie a asymetrie, kontrast, proporce, struktura a intuice). 06.  Obálka, barva a její působení (odstín, sytost, jas a světlost, teplota, kombinace barev, rozvržení barev, psychologie barev). 07. Sazba, základní principy typografie (výběr písma, písmo jako vizuální prvek, proměny typografické struktury v závislosti na struktuře jazyka, hierarchie, typografický detail). 08. Obrazy, fotografie, ilustrace (písmo a obraz, obrazová metafora, stylizace, prolínání stylů).09. Samostatná práce nad semestrálním úkolem. 10. Finální realizace praktického projektu. 11. První zápočtový termín. 12. Opravný zápočtový termín.

Anotace

Seminář zaměřený na realizaci vlastního autorského projektu. Předmět, koncipovaný jako tvůrčí dílna formou blokové výuky, má studentovi umožnit hlubší proniknutí do zákonitostí užité grafické tvorby.

Základem jsou tvořivé etudy a experimentální činnost v materiálu a technice směřující k rozvoji výtvarného myšlení ve vazbě na účel a užití grafického designu. Student se v dílně seznámí se širokou škálou výtvarných přístupů, technických postupů a výrazových možností v kontextu s aplikací do výtvarné výchovy na různých stupních a typech škol.