Charles Explorer logo
🇨🇿

Galerijní animace a muzejní pedagogika 4

Předmět na Pedagogická fakulta |
ON9321A46

Sylabus

Galerijní edukace IV 17bON9321A46p1

P, S doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D., středy 14.15, každý týden  

Sylabus  

Obsahem kursu je metareflexe a pedagogická transformace poznatků z předchozích tří kursů a vlastních interpretačních přístupů. Jde o další variantu práce s odbornými texty, které budou vztahovány jak k intertextuálním průnikům k dalším typům kulturních textů, tak k diskursivní praxi, která se ke galerijní edukaci váže. V závěru povede tato interpretace k týmovému návrhu komplexního edukačního modelu, a to ve vazbě na konkrétní výstavní projekt ve spolupracující instituci, např. UPM.

Tento edukační model bude uplatněn v praxi, např. v cyklu edukačních workshopů pro veřejnost, např. tradiční Zahrada/počátek června 2018 v UPM.

Hodnocení proběhne v akci a v kolokviu reflektované praxe (Schoenův model reflexe a jeho modifikace pro muzejní edukaci).   1. 28. 2., 7.3. 14. 3. 

Návštěva profesionálního prostředí – edukační oddělení a sbírky UPM.  

Návštěva profesionálního prostředí – edukační oddělení a pojetí edukace v UPM. Komparace povahy galerijního a muzejního edukačního přístupu. Za UPM Mgr. Vladimíra Sehnalíková  

Stanovení četby, výběr odborných textů. Principy intertextuality a intervizuality v edukaci, rizomatický edukační přístup.  

Návrat k primárnímu prameni I a vlastnímu eseji: Georges Didi Hubermann – Ninfa Moderna. Esej o spadlé draperii. Přel. Josef Fulka. Praha: Agite/Fra, 2009.

Sekundární pramen: Josef Fulka: Obraz a jeho útroby. In Georges Didi Hubermann – Ninfa Moderna. Esej o spadlé draperii. Praha: Agite/Fra, 2009, str. 157 – 172.

Primární pramen II: podle vlastního výběru studenta

Primární pramen III: Fulková, M. et al.: Muzejní a galerijní edukace 2. Učení z umění.  Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN 978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze) Počet stran 351     2. 21. 3. , 28. 3., 4. 4.  

Návštěva profesionálního prostředí – seznámení s výstavním projektem UPM, kurátorským pojetím, principy konceptové analýzy a tematizace kulturního obsahu, příprava vlastního pojetí pedagogické transformace (oblast pedagogical content knowledge).

Stanovení pracovních skupin. Příprava žádosti o grant.  

Primární prameny a studijní pozadí: poskytne UPM, Mgr. Vladimíra Sehnalíková   3. 11. 4., 18. 4., 25. 4.  

Týmová práce v profesionálním prostředí – dokončení návrhu edukace, práce v týmech, vzájemná evaluace (peer review) návrhů a jejich pedagogické nosnosti a proveditelnosti.

Spolupráce s edukačním oddělením UPM.   4. 2. 5. , 9. 5.  

Finální doladění scénářů edukačního modelu k provedení v praxi, scénáře workshopů pro veřejnost, časová dotace, týmy, vedení a jmenovitá zodpovědnost.   16. 5. rektorský den  

Počátek června: realizace programu v UPM pro veřejnost, v prostředí ateliérů a zahrady. Supervize: doc. Dr. M. Fulková ze KVV PedF UK, Mgr. Sehnalíková za UPM.  

Anotace

Obsahem kursu je metareflexe a pedagogická transformace poznatků z předchozích tří kursů a vlastních interpretačních přístupů. Jde o další variantu práce s odbornými texty, které budou vztahovány jak k intertextuálním průnikům k dalším typům kulturních textů, tak k diskursivní praxi, která se ke galerijní edukaci váže.

V závěru povede tato interpretace k týmovému návrhu komplexního edukačního modelu, a to ve vazbě na konkrétní výstavní projekt ve spolupracující instituci, např. UPM.

Tento edukační model bude uplatněn v praxi, např. v cyklu edukačních workshopů pro veřejnost, např. tradiční Zahrada/počátek června 2018 v UPM.

Hodnocení proběhne v akci a v kolokviu reflektované praxe (Schoenův model reflexe a jeho modifikace pro muzejní edukaci).