Obsah kurzu : Poruchy psychického vývoje v dětství a adolescenci
Pojem vývoj, základní vývojové procesy, podmínky vývoje odchylky od normy v nástupu vývojových změn genetické a psychogenní faktory, vývojové determinanty příčiny duševních poruch
Chápání normality, vymezení normy, pojem porucha, znaky psychických poruch klasifikace duševních poruch symptomy duševních poruch: poruchy poznávacích a emočních procesů poruchy jednání poruchy vědomí poruchy osobnosti
Organické psychické poruchy
Mentální retardace, demence
Dětská mozková obrna
Epilepsie
Úrazová traumata hlavy
Poruchy způsobené prostředím
Psychická deprivace v dětství
Syndrom CAN
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem a somatoformní poruchy
Úzkostné poruchy se začátkem specifickým pro dětství
Generalizovaná úzkostná porucha
Obsedantně-kompulzivní porucha
Panická porucha
Konverzní poruchy
Postraumatická stresová porucha
Psychotické poruchy
Schizofrenie
Afektivní poruchy
Bipolární afektivní porucha
Depresivní syndrom v ontogenezi
Pervazivní vývojové poruchy
Dětský autismus
Atypický autismus
Aspergerův syndrom
Rettův syndrom
Hellerův syndrom a dal.
Poruchy chování a emocí
Poruchy chování
Smíšené poruchy - chování, emoce
Disharmonický vývoj osobnosti
Návykové a impulzivní poruchy
Závislosti
Poruchy příimu potravy
Poruchy pohlavní identity a sexuální preference
The subjekt of Mental development disorders i childhood and adolescence provides an overview of failures encountered by the teacher in his praktice for pupils may encounter.
These faults are interpreted, if possible, in their developmental dynamics. Part of interpretation is also the remedy and rehabilitation for some disorders.
Teachers currently in connection with inclusions will have to deal with more problems arising from the different teaching root causes, wich will have source in pathology.
The aim of the subject cannot, however, be submitting an exhaustive description of all possible probems,but just a basic orientation in the mediation of selected psychological issues of future educators.